توصیه های ضروری

سفر به عتبات عالیات

ضمن التماس دعا و با آرزوی قبولی زیارت و اعمال استحبابی در سفر معنوی و پر ارزش به شهرهای مقدس نجف اشرف، کربلای معلی و در صورت امکان کاظمین و سامراء، از عموم زائران گرامی تقاضا میشود به نکات ذیل کاملاً توجه داشته و با رعایت این موارد از فرصتهای حاصل در این سفر ارزشمند، بهرة را کافی ببرند:
- فعلا طول مدت سفر کاروانهای هوایی 7 شب و طول سفر زمینی 6 شب یا 7 شب (حسب وجود شرایط اعزام به سامرا و اقامت در بغداد) می باشد. افزایش یا کاهش مدت برنامه سفر مصوب، بنا به تقاضای افراد امکان پذیر نیست.
- در کلیه موارد میتوانید سوالات و مشکلات را با مدیر راهنما و روحانی (یا مداح) کاروان خود در میان بگذارید. «مدیر راهنما» در این سفر نقش هماهنگ کننده و هدایت کننده و دفاع از حقوق زائران را دارد و تمام قراردادها قبلاً توسط شرکت شمسا منعقد شده است.
- به زمان اعلام شده از طرف مدیر راهنما جهت حضور در ترمینالها توجه کرده و به موقع حاضر شوید.
- از لحظه شروع تا پایان سفر کارت شناسایی زائر را به گردن آویزان نموده و پیوسته مراقب آن باشید.
- از لحظه شروع تا پایان سفر کارت شناسایی زائر را به گردن آویزان نموده و پیوسته مراقب آن باشید.
- در تمام طول سفر شرکتهای مجری ایرانی و عراقی موظف به تامین آب آشامیدنی پلمپ شده و بهداشتی و غذای مناسب (در حد امکانات و شرایط موجود) هستند. لذا در مسیرهای بین راهی از سالم بودن آب و مواد غذایی اطمینان حاصل نمایید. نکته : برای احتیاط، مقداری آب و تنقلات فاسد نشدنی(مانند بیسکویت، توت خشک، آلو، پسته، مغز گردو و ...) همراه داشته باشید. همچنین همراه داشتن قرص سرماخوردگی، ضد اسهال و قرص مسکن ساده توصیه می شود.
- در صورتی که همه روزه داروی خاصی مصرف می کنید برای مدت حدود 10 روز 8 داروی خاص خود را با نسخه های مربوطه و نظر پزشک معالج همراه داشته باشید. در صورت نیاز به صندلی چرخدار، آن را همراه خود ببرید.
- در صورت بروز هرگونه بیماری یا مصدومیت، خونسردی خود را حفظ کرده به اتفاق مدیر کاروان و با همراه داشتن کارت شناسایی زائر، به مراکز درمانی پیش بینی شده و درمانگاههای شبانه روزی مراجعه کنید.
- تمام زائران از 48 ساعت قبل از خروج از خاک ایران تا 72 ساعت پس از ورود به ایران تحت پوشش خدمات شرکت بیمه گر سینا قرار دارند.
- در سفرهای گروهی، داشتن صبر، حوصله، گذشت و ایثار، خوش رویی، همبستگی، اتحاد و هماهنگی با مسئول گروه از عوامل موفقیت است. لذا از نظرات و تجربیات مدیر راهنمای کاروان خود تبعیت نمایید و رعایت حال افراد کهنسال و کودکان را بنمایید.
- با توجه به زمان تشرف، لباس متناسب با فصل و لوازم شخصی مورد نیاز خود را همراه داشته باشید. (لیوان، مسواک، شانه، حوله، دو عدد ملحفه نازک و سبک به منظور رعایت بهداشت فردی، ساعت زنگ دار و ...)
- پول(ریال) ایرانی در شهرهای زیارتی عراق رایج است، لذا نیاز به همراه داشتن ارزهای خارجی نیست. به مقدار نیاز پول ایرانی برای موارد ضروری و شخصی همراه داشته باشید.
صفحات